December 2006,

Op onze weg via de zuidkust naar Melbourne komen we heel wat gezellige dorpjes / stadjes tegen. Het eerste dorpje is Robe waar we op een camping hebben gestaan met zelfs vanuit de camper uitzicht op zee. Daarna komen we in een wat grotere stad, Mount Gambier. Hier is een krater met zo'n blauw water "Blue Lake" dat het lijkt of het geverfd is. Schitterend gewoon. Omdat het tijd is voor weer wat beweging zijn we hier flink gaan wandelen. We hebben wat km. gemaakt maar de omgeving is hier ook geweldig met de meren en de bergen.

VICTORIA,

Eerst de klok maar weer eens met een half uur vooruit zetten, zo blijven we bij de tijd. Ook in Victoria zijn we langs de kust blijven rijden. De eerste stad die we hier aandoen is Warrnambool. Een zeer leuke stad met oude gebouwen en huisjes in oude stijl. In warrnambool hebben we een dagje in Flagstaff Hill doorgebracht. Dit is een open lucht museum met authentieke huisjes uit 1870. Later in de avond hebben we er gegeten en hebben we genoten van een muziek, film en laser show. De show ging over een schip dat hier vroeger is gezonken, spectaculair. Warrnambool is ook de stad waar de Great Ocean Road begint.( of eindigd )

Eindelijk de Great Ocean Road, niets is teveel gezegd. Wat een geweldige uitzichten met de schitterende rots formaties langs de kust. Iedere keer is het adembenemend. Even zijn we afgeweken van de Great Ocean Road en zo kwamen we in het natuurpark "Cape Otway". We zijn naar een bush camping gegaan en tot onze grote verbazing zagen we overal koala's in de bomen. We hebben onze ogen uitgekeken. Wat een lieve en mooie dieren. Een wonder dat we er zoveel in het wild hebben gezien. We kregen er ook geen genoeg van. In "Cape Otway" hebben we ook de oudste vuurtoren van Australie bezocht. Het volgende stuk hebben we door het regenwoud gereden ( geen tropisch ). Over samlle bergweggetjes, met aan de ene kant uitzicht op zee en de andere kant uitzicht over de bergen. Het verveelt hier niet het vele rijden. Wel hebben we last van de rook die afkomstig is van de bosbranden ver boven Melbourne. Aan het einde van de Great Ocean Road heb je surf stranden en de hippe badplaatsen. Hier hebben we een paar dagen doorgebracht voor we richting Melbourne rijden.

En terwijl we richting Melbourne rijden, merk je het meteen, we zijn weer in een zeer grote stad, druk, druk,druk. Eerst rijden we naar Dandenong waar de camper en de auto een beurt krijgen. we hebben er alweer 20.000 km opzitten. De airco van de auto is kapot en deze is meteen gemaakt. Terwijl deze gemaakt werd hebben wij verplicht de hele dag gewinkeld, wat vervelend. Hierna op naar Somerville waar de familie van Mark woont. Na een hartelijk ontvangst zijn we ook voor kerst uitgenodigd. Ook zijn we nog een paar dagen naar Melbourne geweest. We zijn naar het Belgisch bier cafe geweest waar Mark een heerlijke Hoegaarden heeft gedronken. Daarna zijn we naar het Albert Park gewandeld waar altijd de formule 1 races worden gehouden. Helaas is er nu niets te zien. Maar we zijn er wel geweest haha.

Niet te geloven, we hebben bijna een witte kerst gehad. In de morgen hebben we een hagelbui gehad, zodat het even wit leek. Deze dagen hebben we ook heel veel regen gehad maar we mogen niet klagen ivm het water te kort en de bosbranden. De kerst dagen hebben we gezellig door gebracht bij de familie hier. Veel roast en ham natuurlijk.

De laatste dagen van dit jaar brengen we in het noorden van Victoria door. We zijn dan in Echuca- Moama, langs de Murray River. Geen vuurwerk ivm de droogte. Gelukkig zijn de temperaturen weer flink opgelopen. We hebben wel een warm oud-nieuwjaar.

In het nieuwe jaar gaan we ook weer werk zoeken. We houden jullie op de hoogte.

WIJ WENSEN IEDEREEN EEN GEZOND EN GEWELDIG 2007.

< Vorige ======================================== Volgende >

The Grotto. Great Ocean Road, Vic.

Erskine falls. Lorne, Vic.

Robe, SA.

Blue lake Mt. Gambier, SA.

Flagstaff hill. Warnambool, Vic.

The Twelve Apostles. Great Ocean Road, Vic.

Koala. Cape Otway, Vic.

Light house. Cape Otway, Vic.